top of page

 על הקשר בין הרייקי לבודהיזם

  .הרייקי התגלה ע"י הנזיר הבודהיסטי מיקאוי אוסואי בתחילת המאה הקודמת

באוסואי בערה השאלה להיכן נעלמה יכולת הריפוי העצמי מן העולם,והשאלה הזאת דחפה אותו לחיפוש על פני  הגלובוס,כאשר לבסוף הוא מצא קצה חוט למשאלתו במנזר ביפן בסוטרות של בודהה

אוסואי החליט להתבודד  21 יום בכוונה לגלות את משמעות הסוטרות וכך אחרי 20 יום שניסה את כל הטכניקות שהוא מכיר הוא ויתר ואז ברגע זה הרייקי נגלה לפניו

 השם רייקי- ריי-קי חושף לפנינו את החידוש שאוסואי הביא לעולם :קשר בין הריי שהוא כוח הקיום

לקי -צ'י-פראנה.שהיא האנרגיה האנושית. הרייקי כאפשרות של קשר חי ממשי ופועם בין כוח הקיום לאנושי

 .כאשר סיבי החיבור בינהם הם התפיסה והעבודה המדיטטיוית הבודהיסטית

כל מתרגל מנוסה יודע שבמרחב במדיטטיוי אנחנו עושים פעולה מסוימת כמו התבוננות בנשימה או בגוף הפיזי ועצם ההתבוננות הזאת מעבירה אותנו לצורת תפיסה אחרת ,שקטה ומכילה יותר ,המשמעות של זה היא                    שאנחנו עושים פעולה וכוח התודעה מגיב אלינו בכך שהוא מעלה אותנו על נתיב לתפיסה אחרת

 

.הרייקי הוא למעשה הנכחה חיה מוחשית ומורגשת יותר של התודעה החדשה המתהווה בנו בעת התרגול

הרייקי מנכיח את זה שיש תודעה פועמת וחיה שמבקשת קשר איתנו ובתוך כך כל מה שמתאפשר במדיטציה רגילה מתחולל עם הרייקי רק בעוצמה ובבהירות גדולה יותר כמו יכולת התבוננות ,זיהוי דפוסים,היכולת לסלוח ולשחרר

הקושי של מתרגלים מנוסים להסכים לחיבור עם הרייקי בדר"כ נובע משני טעמים: הראשון הוא האופן שבו התגלגל הרייקי בעולם, כשיטה שמקלה על כאבים המתחברת עם אנרגיות לא ברורות ופתיחת ערוצים ,שמספיק הכשרה של סוף שבוע כדי שזה יהיה שלך ,כאשר באמת של זה הרייקי מצריכה הכשרה עמוקה וארוכה יותר שבה אט אט נחשף  הקשר בינה לבין התרגול הבודהיסטי

הקושי השני ,הוא הפחד או אי הרצון של מרבית המתרגלים המנוסים להכיר בכך שיש כוח שפועל בעולם ופועל עליהם- כוח הקיום ,חלק מהמשיכה לבודהיזם הוא בביטול האלוהות והסכמה לעבודה עם הרייקי הינה הכרה שיש כוח  מעלייך שמבקש את הקשר ושיתוף פעולה שלך

הקשר לרייקי מחודש בנו דרך תהליך של חניכה אותה עוברים במהלך המפגשים ,כאשר כלי העובדה העיקרי שדרכו אנחנו מתחברים הוא הטיפול העצמי -בו אנחנו מניחים ידים על המרכזים האנרגטים -הצ'קרות -מה שמאפשר התבוננות ומחקר בהירים יותר

לימודי הרייקי מבוססים על דרגות לימוד,בכל דרגת לימוד ,ישנה חניכה וגדילה מאחריות לריפוי עצמי                לאחריות ריפוי לאחר

ברייקי 1- בעיקר מתמקדים בלימוד הרייקי ככלי טיפולי עצמי וטיפול באחר בסביבה הקרובה

ברייקי 2 - אנחנו מתרחבים ומעמיקים ביכולת העבודה העצמית וביכולת הטיפול באחר הן מקרוב                          והן בגישור-שליחה למרחוק

ובמסלול המאסטר אנחנו נגשים מתוך החלטה לקחת את דרך הריפוי ,דרך ההסתכלות כמנחה ומובילה את קיומנו

ומתוך כך מתוך נקודת היחס הזאת ,אנחנו נחשפים לתכנים ותרגולי מדיטציה שעיקרם תרגול לטובת הכלל

 .בסוף התהליך ניתנת לנו האפשרות  ללמד

הלימודים הם רב שנתים ונקבעים לפי הצורך וההתפתחות של התלמידים

bottom of page